Home > Isuzu D-Max dieselmotor neusje van de zalm
"Isuzu D-Max dieselmotor is neusje van de zalm"
De Isuzu D-MaxThe Rock onderging een langeduurtest van 6 maanden en kwam eruit als onverwoestbaar.
De redactie van VAN Management kwam na de uitgebreide langeduurtest tot volgende vijf waarheden over de Isuzu D-Max The Rock:
1. DE ISUZU D-MAX IS TUK OP MODDER.
Op modderige en ongeasfalteerde wegen laat de D-Max zich van zijn beste kant zien. Met de shift-on-the-fly-knop schakel je zomaar over op vierwielaandrijving, zelfs bij een snelheid van 100 km/uur. Terreincapaciteiten met een aanloophoek van 34 graden en een vrije bodemruimte van 225 mm zijn indrukwekkend. Doordat de D-Max lager tegen het asfalt ligt dan de meeste van zijn concurrenten heeft hij een bijkomend voordeel inzake rijgedrag en luchtweerstand.
2. ISUZU’S SLOGAN “POWERED FOR LIFE” IS GEEN GEBAKKEN LUCHT.
De D-Max onderging meer dan 12.000 testkilometers gedurende zes maanden. Zowel (lederen) interieur, laadruimte als techniek bleken bestand tegen weer, wind en alles wat van een bedrijfsvoertuig mag verwacht worden. De redactie bevestigt dat deze 4x4 de slogan van Isuzu waar maakt.
3. DE DIESELMOTOREN VAN ISUZU BEHOREN TOT HET NEUSJE VAN DE ZALM.
De 3 liter-dieselgestookte krachtbron met 163 pk en een koppelwaarde van 360 Nm (met de manuele vijfbak) liet wellicht nog de meest overtuigende indruk na op de redactieleden. Niet alleen omwille van zijn betrouwbaarheid, maar ook omwille van zijn werklust in alle regionen. En vermits de D-Max ook onderin
over voldoende power beschikt dankzij de variabele geometrie en common rail-technologie, resulteerde dit in een puik testverbruik van gemiddeld 8,5 liter/100 km. Niet slecht voor een wagen van dit kaliber.
4. SPECIALE EDITIE ‘THE ROCK’, EEN ADDENDUM MET STIJL.
Met een ingebouwde GPS, de al eerder aangehaalde lederen en verwarmde zetels, geblindeerde ruiten, airco en cruise control hinkt de D-Max ‘The Rock’ allesbehalve achterop inzake chauffeurs-
en passagierscomfort. Onderhuids is de D-Max voorzien van betrouwbare, doch eenvoudige techniek. Wie zich zowel op als naast het asfalt in alle comfort wil verplaatsen, is bij Isuzu aan het juiste adres.
5. OOK VOOR CRISISBUDGETTEN?
Dankzij de fiscale voordelen die pick-ups nog steeds genieten, is
de D-Max een interessant alternatief voor de eerder traditionele bedrijfsvoertuigen. De D-Max kan daarenboven 3 ton slepen, biedt een behoorlijke laadruimte en dat aan een scherpe prijs.
Lees het volledige artikel uit VAN Managment van november 2009
Bron: Van Management (Transportmedia)
|